Florida 2011 banner!
Florida 2011 dinsdag 19 april.

Planning van dag 11:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt ( in het hotel ).

09.00u Vandaag gaan we terug richting het zuiden, we rijden eerst oostwaarts naar Titusville voor een bezoek aan het American Police Hall of Fame & Museum.

American Police Hall of Fame & Museum

13.00u Verder richting zuiden via de A1A met stops op Cocoa Beach:

Stop 1: Cocoa Beach Pier.
Cocoa Beach Pier
Stop 2: Ron John Surfshop.
Ron John Surfshop Cocoa Beach

15.00u Bij de doortocht van West Palm Beach stoppen we even bij:

Cityplace.
West Palm Beach Cityplace

18.00u Aankomst hotel 4: dit is terug het Best Western Oceanfront Resort, 9365 Collins Avenue, Bal Harbour, Florida, 33154-2608, US.

19.30u Strandwandeling.

Het verslag van dag 11: back to Miami!
Ontbijt in Celebration SuitesVanmorgen was iedereen goed op tijd wakker. Vandaag zullen we heel wat kilometers afleggen, we gaan immers terug naar Miami, de cirkel is dan rond! Omdat het gisteren weer redelijk laat geworden was moesten we nog een deel van de koffers inpakken, na het inpakken zijn we nog snel even gaan ontbijten, dan nog even een laatste check van de kamer, uitchecken en dan op weg naar Titusville. Ingang vh Police Hall of Fame & MuseumHier bezoeken we Police Hall of Fame & Museum. Het museum is nog maar net open en het is er nog zeer rustig. Er zijn nog maar enkele bezoekers. Wanneer je het museum binnenkomt word je begroet door Robocop, hier moest Bryan natuurlijk direct mee op de foto. Er staan ook enkele politievoertuigen die gebruikt werden in films, onder andere Blade Runner. Er lag ook puin van de WTC toren en een deel(tje) van een van de vliegtuigen die in de torens gevlogen zijn. Ook al is het maar klein, het is toch indrukwekkend! Even indrukwekkend zijn de talloze brieven, popjes, bloemen en andere dingen die familieleden hebben achtergelaten bij het gedenkteken van hun overleden vader of moeder die gesneuveld zijn tijdens hun dienst, 'officers killed in the line of duty' heet dat hier. In het museum is er ook een nagebouwde cel, gaskamer en electrische stoel. Er is tevens een kids corner waar kinderen zelf een badge kunnnen ontwerpen. Ook een nagemaakt moordscene kan natuurlijk niet ontbreken. Tal van wapens, soorten munitie, dolken, zwaarden, etc. liggen uitgestald, achter glas welliswaar!
Robocop & Bryan @ Police Hall of FamePolice Hall of Fame & Museum foto 3Police Hall of Fame & Museum foto 4Police Hall of Fame & Museum foto 5
Police Hall of Fame & Museum foto 6Police Hall of Fame & Museum foto 7Police Hall of Fame & Museum foto 8Police Hall of Fame & Museum foto 9
Na ongeveer 1,5u hebben we het wel gezien en beslissen we om verder te rijden naar Cocoa Beach. Onze eerste halte hier is de Pier die zich eindeloos lijkt uit te strekken in de Atlantische Oceaan. Het is vandaag weer lekker warm, temperaturen boven de 30 graden en op het strand liggen dan ook heel wat mensen te zonnen, mensen in alle formaten ook ;-).
Cocoa Beach Pier foto 1Cocoa Beach Pier foto 2
Cocoa Beach Pier foto 3Cocoa Beach Pier foto 4
Wij komen enkel om de Pier te verkennen. In het begin van de Pier is er een winkeltje en een restaurant. Wil je helemaal tot het einde van de Pier gaan moet je 1 dollar/persoon betalen, dat kan er nog wel af en zo gaan we helemaal tot het uiteinde van de Pier waar nog een gezellige bar gevestigd is. Natuurlijk ontbreken ook de pelikanen niet en de vissers. Vanaf het uiteinde van de Pier heb je mooi uitzicht op de stranden van Cocoa Beach. Het strand zelf vind ik zelfs mooier dan de stranden van Miami Beach en dan vooral de stranden van North Miami Beach. Ron John SurfshopWe zetten onze tocht naar het zuiden verder, maar eerst stoppen we nog even bij de grootste Ron John Surfshop van de wereld, bij ons is Ron John niet zo bekend, maar hier in de VS zijn deze winkels redelijk populair. Ron John Surfshop is maar een 15-tal minuten rijden van aan de Pier en binnen de kortste keren staan we dan ook op parking van de winkel. Het moet gezegd, de winkel is huge. Ga je een dagje ( of langer ) naar het strand, hier vind je alles wat je maar kan nodig hebben voor dat dagje strandplezier. Beachwear, t-shirts, surfboards, etc... maar ook veel leuke souveniers. Natuurlijk nemen we enkele souveniers mee naar huis ;-).
Ron John Surfshop foto 2Ron John Surfshop foto 3Ron John Surfshop foto 4Ron John Surfshop foto 5
Het is ondertussen tijd geworden om onze trip 'to the south' verder te zetten. We wijken niet van onze planning af en stoppen, na ongeveer 2 uur gereden te hebben, in West Palm Beach. We hebben redelijk snel een parkeerplaatsje gevonden en verkennen Cityplace, een uitgaans en shopping complex. City Place West Palm Beach foto 1
City Place West Palm Beach foto 2City Place West Palm Beach foto 3
Hier is het redelijk rustig, maar wel gezellig en zeer mooi aangelegd. Ik kan me wel niet van de indruk ontdoen dat de winkels voornamelijk gericht zijn op het rijkere clienteel maar dat verwondert mij niet, West Palm Beach is immers bekend voor de Rich and Famous die er een onderkomen hebben zoals daar zijn Donald Trump, Rod Stewart, Jimmy Buffet en nog tal van andere. City Place West Palm Beach foto 4We blijven hier niet te lang want we hebben nog een lange tocht voor de boeg, het is al zo goed als donker wanneer we de parking oprijden van ons vierde hotel. Het is iets na 20u wanneer we zijn ingecheckt en onze koffers in de kamer kunnen droppen. Josee, Bryan, Faye en Yana hebben reeds gegeten, Karin en ik besluiten om onze verkenning van de Amerikaanse restaurantketens verder te zetten. Benny @ IHOP Miami Beach We laten ons oog vallen op IHOP, oftewel, International House of Pancakes. Deze naam is wel een beetje misplaatst want het menu verschaft wel wat meer dan enkel pannenkoeken. Het restaurant is klein maar zeer gezellig, de bediening is top en het eten is heel lekker. We verlaten rond 21.30u het restaurant en gaan nog even binnen bij de nabijgelegen Publix. Hier kopen we nog wat drinken, en eten voor Faye & Yana. Om 22.35u komen we aan in het hotel en maken ons op voor onze voorlaatste nacht hier...