Florida 2011 banner!
Florida 2011 zaterdag 16 april.

Planning van dag 8:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt ( in het hotel ).

08.30u Vandaag maken we een daguitstap naar Daytona. We zullen er de Daytona Speedway bezoeken. We gaan hiervoor eerst nog de tickets ophalen bij The Official Ticket Center.

11.00u Daytona Speedway: The World Center of Racing!

Daytona Speedway

14.30u Met de wagen over het strand van Daytona Beach aan de Main Street Pier.

Daytona Beach

16.00u Bezoek aan Ponce de Leon Inlet Lighthouse & Museum in Daytona Beach. Ponce de Leon Inlet Lighthouse.

17.00u Rond dit uur rijden we terug richting Orlando.

20.30u The Saturday Night Cruise @ Old Town. Classic cars. of bezoek aan de Premium Outlets Orlando Vineland Ave.

Het verslag van dag 8: speed...
Bryan en de terminatorWe splitsen ons vandaag in twee groepen, groep 1 - Karin, Benny en Bryan - gaan een daguitstap maken naar Daytona en groep 2 - Josee, Faye en Yana - blijven in het hotel en maken er dus een rustig dagje van. Omdat ik zelf behoor tot groep 1, zal het verslag van vandaag dus vooral gaan over de uitstap naar Daytona. We gaan eerst ontbijten en vertrekken dan richting Daytona, onze ticketten voor het bezoek aan de Daytona Speedway hebben we vooraf online gereserveerd en betaald bij het Official Ticket Center op Vineland Road. Dit wordt dan ook onze eerste stop van de dag. Bryan moet natuurlijk op de foto met de robot die in het Center staat. Cool! Het is rustig op de baan en al omstreeks 10.30u komen we aan bij de Daytona International Speedway. Het grootste evenement dat hier elk jaar wordt gehouden is de Nascar Daytona 500 race. We hebben kaarten voor de All-Access Tour en om 11u stipt kunnen we plaatsnemen in het trammetje dat ons naar verschillende delen van het Speedway complex zal brengen. Tram Daytona International SpeedwayHet is een enorm complex, op de tribunes is er zitplaats voor zowat 168000 race fans maar in totaal zouden er wel 200000 bezoekers een race kunnen bijwonen. De toer brengt ons tot aan de garages, de drivers meeting room, de pers ruimte in de Sprint toren,
Daytona International SpeedwayDaytona International SpeedwayDaytona International Speedway
deze toren is 7 verdiepingen hoog en het zicht op de racebaan is vanaf hier fenomenaal, de Gatorade Victory lane, de tribunes Bryan in de tribunes van de Daytona International Speedwayen zo terug naar de gift shop. Het is al 12 uur gepasseerd wanneer we terug in het welkomstcenter van de Speedway aankomen. We eten alledrie een hotdog en drinken wat. Eigenlijk drinken we veel want het is weer een super warme dag vandaag.
Eten in de Daytona International SpeedwayBryan met zijn pet van de Daytona 500
Na het eten kopen we nog wat souveniers en een leuke pet voor Bryan van de Daytona 500. Het is tijd om te vertrekken naar onze 3de stop van de dag, de Daytona Pier & Boardwalk. Van aan de Speedway is het maar tien minuutjes rijden tot aan de pier en boardwalk. Daytona Pier & BoardwalkOver de Pier kunnen we weinig zeggen want deze was gesloten voor renovatiewerken, en dat had de pier op het eerste gezicht wel nodig ook. De boardwalk was zeer gezellig, er liep hier wel wat volk rond maar het was wel opmerkelijk dat de kermisattracties ( die ook wel wat opknapwerk nodig hebben ) zo goed als geen bezoekers konden aantrekken. We hebben ook nog even door main street gelopen, hier zijn tal van cafes en winkeltjes die vooral gericht zijn op motorliefhebbers. Ook hier was het ZEER rustig. Dat zal tijdens het Biketoberfest in oktober wel even anders zijn vermoed ik!
Daytona Pier & BoardwalkDaytona Pier & BoardwalkDaytona Pier & BoardwalkDaytona Pier & BoardwalkDaytona Pier & Boardwalk
We kopen nog enkele soeveniers en rijden dan verder naar het Ponce Inlet Lighthouse Museum met de hoogste vuurtoren van Florida. Na de beklimming van de 203 treden komen we aan op het uitkijkplatform bovenaan de toren, het zicht op de omgeving is werkelijk adembenemend alsook de wind die er waait overigens.
Vuurtoren Ponce Inlet Lighthouse MuseumTrappenhal vuurtoren Ponce Inlet LighthouseUitzicht vanaf de top van de vuurtoren Ponce Inlet LighthouseKarin op de top van de vuurtoren Ponce Inlet Lighthouse
Na een bezoek aan de omliggende gebouwen van de vuurtoren en de giftshop rijden we terug richting Orlando, maar eerst gaan we nog even met de auto op het strand van Daytona rijden. Dit moet je toch zeker gedaan hebben bij een bezoek aan Daytona.
Met de auto op Daytona BeachMet de auto op Daytona Beach foto 2
Wanneer we terug in het hotel aankomen zijn Faye & Yana rustig aan het tv kijken en is Josee hun eten aan het klaarmaken. Bryan is nog even gaan zwemmen in het zwembad van het hotel waar het redelijk druk was, sociaal als hij is heeft hij al snel enkele vriendjes om mee te spelen. Wanneer Bryan terug is van het zwemmen gaan we nog even langs Oldtown, vandaag is het immers 'The Saturday Night Cruise'. Old Town
Old Town foto 2Old Town foto 3

Old Town foto 4Old Town foto 5

Meer dan 300 old timers en hot rods cruisen dan door het entertainment complex van Old Town. De cruise trekt veel volk aan want op sommige plaatsen in Old Town was er werkelijk geen doorkomen aan. Na enkele foto's genomen te hebben zijn we terug naar het hotel gegaan, Bryan was immers moe en wou gaan slapen, onze dag zat er echter nog niet op, we zijn nog naar de Premium Outlets Vineland Ave gereden, dit weekend is hier het VIP shopper club Event. Bovenop de extra lage prijzen van de outlet centers kreeg je bij de meeste stores nog eens 20% korting bij het tonen van een coupon die je via internet kon afdrukken thuis. Premium Outlets Vineland Ave We hebben maar enkele winkels kunnen bezoeken omdat het al na 21u was toen we aankwamen, toch hebben we enkele goede zaakjes kunnen doen met de coupons! We besloten om morgen terug te komen om de rest van de winkels die ons interesseren te bezoeken. Benny @ Subway eating meatballs marinaraNa het shoppen zijn Karin en ik nog even langs de Subway gereden om een broodje Meatballs Marinara te eten. Delicious... We sloten de dag af met een bezoek aan de Walmart, toch handig, winkels die 24u open zijn. Om 1u 's nachts kwamen we aan in het hotel en zat onze dag er op.