Florida 2011 banner!
Florida 2011 Donderdag 14 april.

Planning van dag 6:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt.

08.00u Strandwandeling + uitchecken hotel. Vandaag gaan we immers naar Orlando.

09.00u Omdat we niet genoeg kunnen krijgen van beestjes kijken, gaan we een bezoek brengen aan de Sarasota Jungle Gardens.

Sarasota Jungle Gardens

13.00u We rijden nu via de westkust richting noorden naar St. Petersburg, hier maken we een stop bij Johns Pass Boardwalk.

Johns Pass Village St Petersburg

15.30u En nu met cruise control naar Orlando.

18.00u Aankomst in Kissimmee (Orlando), hotel 3:Celebration Suites, 820 W. Hwy 192 . Kissimmee, FL 34746.

19.30u Misschien nog even een bezoekje aan Old Town, dit is een uitgaans / shopping complex dat net naast het hotel is gelegen.

Old Town Orlando

Het verslag van dag 6: op naar Orlando.
Bryan en de opblaaskrokodilMooie liedjes duren niet lang, en na 3 nachten moeten we ons paradijsje al verlaten. Wat zullen we dit appartement missen, wakker worden met het geruis van de Golf van Mexico op de achtergrond, het spotten van dolfijnen vanop het terras, de zonsondergangen, en meer van dit alles. Maar het wordt een tot ziens en geen vaarwel... neem dat maar van mij aan ;-) Bryan en ik zijn 's ochtends nog een wandeling gaan maken langs het strand. Bryan heeft gisteren een plastieken krokodil gekregen voor in het zwembad en wou deze ook nog even testen. De krokodil heeft de test met glans doorstaan. Wanneer we terug in het appartement aankwamen waren de koffers reeds ingepakt en kon alles ingeladen worden in de auto, de sleutels van het appartement zijn we gaan afgeven in het management bureau waarna we onze reis richting Orlando konden aanvatten. Het was bijna 2 uur rijden tot aan onze eerste halte van vandaag, de Sarasota Jungle Gardens.
Sarasota Jungle GardensSarasota Jungle Gardens foto 2Sarasota Jungle Gardens foto 3Sarasota Jungle Gardens foto 4Sarasota Jungle Gardens foto 5Sarasota Jungle Gardens foto 6
Dit zag er veelbelovend uit maar was het eigenlijk niet. Hoogtepunt hier was het voeren van de flamingo's, ik heb nog nooit zulke tamme flamingo's gezien! Ook de show met de papegaaien was leuk, maar voor de rest niet veel bijzonders te zien of te doen hier. Na ongeveer 1,5 uur zijn we dan ook maar doorgereden naar onze volgende stop, John's Pass Boardwalk in Madeira Beach.Johns Pass boardwalk
Johns Pass boardwalk foto 2Johns Pass boardwalk foto 3
Dit is een zeer leuk vissersdorpje met tal van unieke winkeltjes en gezellige restaurantjes. Er zitten ook veel pelikanen die wachten op de vissers die terugkeren met hun vangst en de gevangen vis in een keer proper maken, de restjes vis worden nadien in het water gegooid. De pelikanen zijn er dan
Johns Pass boardwalk foto 4Johns Pass boardwalk foto 5
natuurlijk als de kippen bij om deze restjes op te kunnen eten. Na het verorberen van een ijsje zijn we vertrokken naar Orlando, pretpark hoofdstad van Amerika en misschien wel van de hele wereld.

Rond 20u zijn we aangekomen in Kissimmee bij ons 3de hotel van deze reis, Celebration Suites. Een hotel dat gelegen is naast het uitgaanscomplex Old Town. Het hotel zou men aan het renoveren zijn, maar wij hebben blijkbaar pech want onze suite is nog niet aan de beurt geweest. De suite is wel zeer groot maar erg verouderd. Misschien zijn we wel te verwend geweest in Fort Myers en kan niets nog tippen aan ons vorige hotel! Maar we zullen het hiermee moeten doen en al bij al hebben we het nog niet zo slecht hier...