Florida 2011 banner!
Florida 2011 woensdag 13 april.

Planning van dag 5:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt.

08.00u We gaan nog maar eens op zoek naar de mooiste en grootste sanddollars langs het strand van Fort Myers Beach.

09.00u Bezoek aan Corkscrew Swamp Sanctuary in Naples.

Corkscrew Swamp Sanctuary

13.00u Via de Miromar Outlets in Estero terug richting Fort Myers. Mirmomar Outlet Center Estero

17.00u Rond 17u gaan we terug naar ons hotel in Fort Myers Beach.

19.00u Strandwandeling + zonsondergang aan de Golf van Mexico bewonderen.

Het verslag van dag 5: allemaal beestjes!
Schelpenjacht Karin & BryanWat gaat de tijd toch snel hier, inmiddels zijn we al aan dag 5 begonnen van onze reis, vanmorgen was het redelijk bewolkt maar toch duurde het niet lang voor de zon doorbrak en de temperatuur weer begon op te lopen. Faye en Yana hebben weeral een hele nacht doorgeslapen, wat een luxe vergeleken met thuis, waar ze de laatste maanden bijna elke nacht terug wakker worden! Na het ochtendritueel hebben Bryan en Karin een wandeling langs het strand gemaakt terwijl ikzelf het verslag van dag 4 online heb gezet. Faye en Yana keken ondertussen naar een tekenfilm. Nadat Karin en Bryan terug waren van de wandeling zijn we vertrokken naar Corkscrew Sanctuary in Naples. Corkscrew Swamp Sanctuary ingangHier kan je over een houten boardwalk door, of eigenlijk over het moeras stappen en zo genieten van de prachtige natuur. De dieren laten zich echter niet zomaar zien, je moet dus heel de tijd erg attent zijn en continu liggen turen in de bomen, en in het moeras. Tenzij je van heel kleine beestjes houdt, die komen je zelf opzoeken en laten je nadien achter met jeuk en bulten op je huid, deze beestjes zijn steekvliegen en steken kunnen ze, neem dat maar van mij aan want ze hebben mij wel degelijk gevonden :-). Maar we hebben zelf ook wel enkele diertjes gespot, zoals enkele hagedisjes ( anolissen ), vogels en een slang van zeker 1 meter!
Corkscrew Swamp Sanctuary foto 2 Corkscrew Swamp Sanctuary foto 3 Corkscrew Swamp Sanctuary foto 4 Corkscrew Swamp Sanctuary foto 5
Corkscrew Swamp Sanctuary foto 6 Corkscrew Swamp Sanctuary foto 7 Corkscrew Swamp Sanctuary foto 8 Corkscrew Swamp Sanctuary foto 9
Nadat we nog even in de souvenirwinkel rondgeneusd hebben en Faye & Yana eten gegeven hebben zijn we doorgereden naar de Miromar Outlets in Estero. Miromar Outlet Center
Miromar Outlet Center foto 3Miromar Outlet Center foto 3
Dit is een outletcenter met meer dan 140 designer en merkkleding winkels. Het was er zeer rustig. De Visa kaart heeft ons niet in de steek gelaten, daar zijn we hem dankbaar voor, zodat we het outletcenter verlieten met enkele nieuwe t-shirts, broeken en kleding voor de kids. Sunset Fort Myers foto 1Sunset Fort Myers foto 2Terug in het hotel zijn we naar het strand gegaan en hebben we de zon nog maar eens zien ondergaan in de Golf van Mexico. Josee en Bryan hebben in het appartement gegeten, Karin en ikzelf hebben gegeten in de Subway omdat we allebei zin hadden in een broodje meatball marinara. Spijtig genoeg waren er geen meatballs meer en hebben we met een ander broodje genoegen moeten nemen... maar we geven niet op en Subway mag ons deze vakantie nog eens terug verwachten!
Subway Fort Myers BechWinkel Fort Myers Bech foto 1Winkel Fort Myers Bech foto 2
Na het avondmaal zijn we nog naar wat winkeltjes gaan kijken die aan de pier van Fort Myers Beach gevestigd zijn, er zijn ook enkele restaurantjes en een Hooters voor de liefhebbers hiervan ;-) En zo eindigt onze dag weeral die WEER veel te kort was!!!!