Florida 2011 banner!
Florida 2011 dinsdag 12 april.

Planning van dag 4:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt.

08.00u Schelpen en sanddollars zoeken op het strand.

Foto van een Sanddollar

09.00u Vertrek naar Naples Botanical Garden.

Naples Botanical Gardens

12.30u We blijven in Naples en bezoeken de Naples Pier.

Naples Pier

14.00u Doorrijden naar The Village on Venetian Bay. The Village on Venetian Bay Naples

16.00u Rond dit uur keren we terug naar het hotel in Fort Myers.

17.00u Strandwandeling + genieten van de prachtige zonsondergang.

19.30u Voor Faye & Yana zal het stilletjes aan tijd worden om te gaan slapen, maar met Bryan gaan we nog naar de Jungle Golf, een zeer leuke minigolfbaan.

Jungle Golf Fort Myers

Het verslag van dag 4: dolfijn!
Bryan in de Golf van MexicoWakker geworden van het geluid van de Golf van Mexico... er zijn ergere dingen die je kunnen overkomen denk ik dan :-). We maken ons klaar voor onze dagelijkse portie strandwandeling, het strand hier is niet zo breed, maar wel o zo mooi. We turen over de golfjes om dolfijnen te spotten maar deze zijn blijkbaar nog in dromenland want we zien er geen een. Wat we wel zien zijn 2 stingrays die aanspoelden op het strand, althans dat dacht ik, want net toen ik een foto wou nemen waren ze alweer verdwenen. We wandelden verder langs het strand en zagen de pelikanen zoeken naar eten. Ingang Naples Botanical GardenNa het wandelen maakten we ons klaar om te vertrekken naar de Naples Botanical Garden, op weg hier naartoe maaken we een stop bij de 7 Eleven voor een broodje en heerlijke chocolat chip cookies. Aangekomen bij de Naples Garden was het inmiddels al 28 graden, dat belooft. Naples Botanical Garden foto 2Naples Botanical Garden foto 3We kuierden door de prachtig aangelegde tuinen van de Garden, er was ook een kids gedeelte waar Faye, Yana en Bryan zich konden vermaken. Ze kregen al snel gezelschap van enkele Amerikaanse vriendjes en vriendinnetjes.
Naples Botanical Garden foto 4Naples Botanical Garden foto 5
Overal waar we komen met Faye & Yana is het van'O how cute, is it a twin?'. Het contact met de Amerikanen is overigens steeds zeer hartelijk, ze zijn ook zeer behulpzaam, dat valt echt op hier. Zo goed als iedereen hier zegt ook nog een goedemorgend tegen elkaar, oke, ze zijn misschien wel wat oppervlakkig maar daar kunnen we wel mee leven. Om 12.45u stonden we terug aan de wagen en bleek het 33 graden te zijn! We stellen de GPS in om ons naar de Naples Pier te leiden en binnen het kwartier staan we dan ook terug aan de Golf van Mexico en verkennen we de lange pier die in de zee loopt.
Naples PierNaples Pier foto 2Naples Pier foto 3
Er staan zeker wel honderd vissers en er loopt ook heel wat ( knap ) volk rond. We weten nu ook waarom we vanmorgen geen dolfijnen hebben gespot, ze zwemmen immers allemaal hier rond. We spotten er zeker 20... Na een uurtje rijden we verder, richting het hotel in Fort Myers Beach,
Village on Venetian BayVillage on Venetian Bay foto 2
maar bezoeken eerst het shopping complex van The Village on Venetian Bay, dit is een tegenvaller eigenlijk, hier had ik meer van verwacht, het was er rustig en ook de winkeltjes zijn voor ons niet echt interessant. We hebben het dan ook snel gezien hier. We rijden verder en komen onderweg ook nog een leuk restaurant tegen, Mels , Melshier maken we nog snel een paar foto's van. Rond 15u zijn we terug in het hotel. Ik heb nu wat extra tijd om het reisverslag bij te werken. Bryan en Josee gaan naar het strand en ik en Karin blijven op het appartement. Karin speelt wat met de tweeling en ik zit op de laptop het verslag bij te werken.
Karin & Faye op het terrasSunset at Fort Myers BeachBenny & Yana op het terras
's Avonds gaan we met zijn allen naar het strand om te genieten van de zonsondergang. Wanneer de zon verdwenen is en Faye & Yana in hun bedje liggen gaan Bryan, ikzelf en Karin nog naar de Jungle Golf, een super leuke en mooi gethematiseerde minigolfbaan.
Fort Myers Jungle GolfFort Myers Jungle Golf foto 2Fort Myers Jungle Golf foto 3
Ik heb veel geluk en win met 46 slagen, Karin had er 48 en Bryan 50, de scores lagen dus niet ver uit elkaar, maar tja, winnen is winnen he :-). Van het minigolfen hebben we honger gekregen, we hebben allemaal zin in een broodje van Subway, volgens onze gps is het maar 3 km rijden, bij aankomst blijkt de Subway echter gesloten te zijn. Perkins restaurantVreemd, maar niets aan te doen. We besluiten dan maar te gaan eten in een Perkins restaurant, in dit restaurant hebben we vorig jaar ook gegeten en dit was ons goed bevallen. Ook deze keer smaakt het heerlijk en met een goed gevulde maag keren we terug naar het hotel. In het hotel aangekomen is Josee nog wakker maar slapen Faye & Yana als 2 roosjes zo mooi :) Het wordt misschien eentonig, maar het was WEER een beautiful day en het was dol-fijn......