Florida 2011 banner!
Florida 2011 maandag 11 april.

Planning van dag 3:

07.00u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt in het hotel.

08.00u Beachwalk.

09.00u Uitchecken en klaar maken voor het vertrek naar Fort Myers.

09.30u We rijden 15 minuutjes zuidwaarts en maken een tussenstop bij het Holocaust Memorial.

Holocaust Memorial Miami

10.30u Hierna rijden we verder door naar het Zuiden en gaan we Villa Vizcaya Museum & Gardens bezoeken.

Villa Vizcaya & Gardens

12.30u Via de Tamiami Trail gaan we de doorsteek maken van het Oosten van Florida naar het Westen. We stoppen even bij het Oasis Visitor Center om onze beentjes te strekken en te kijken hoeveel hongerige alligators er deze keer aan het wachten zijn op een lekker hapje ;-)

15.30u Aankomst Fort Myers Beach. Hotel/appartement 2: Seaside Resort, 4770 Estero Blvd., Ft. Myers Beach, FL 33931

17.00u Wandeling langs de Golf van Mexico.

19.00u Avondritueel.

Het verslag van dag 3: trip to paradise ;-).
Zonsopgang Miami BeachVannacht heeft iedereen goed doorgeslapen, eindelijk verlost dus van die vervelende jetlag. Net als gisteren zijn we de dag begonnen met een goede strandwandeling, het was ook al snel duidelijk dat het weer een hete dag zou worden in de Sunshine State. Na het ontbijt hebben we alle koffers ingeladen in onze 'van', nog even uitchecken en dan op weg naar onze stop van de dag, het Holocaust Memorial. Dit is een soort van gedenkteken voor de Holocaust. Het is vrij te bezoeken.

Omdat beelden zoveel meer zeggen dan woorden volgen hieronder enkele foto's van het gedenkteken...
Holocaust Memorial Miami Beach foto 1 Holocaust Memorial Miami Beach foto 2 Holocaust Memorial Miami Beach foto 3

Holocaust Memorial Miami Beach foto 4 Holocaust Memorial Miami Beach foto 5 Holocaust Memorial Miami Beach foto 6

Na ons bezoek aan het Holocaust Memorial zijn we doorgereden naar Villa Vizcaya, Museum & Gardens. Villa Vizcaya is een landgoed dat gebouwd werd in het begin van de 20ste eeuw door James Deering. Villa Vizcaye & Gardens foto 1Hij haalde zijn inspiratie uit Italie en dat is ook duidelijk te merken. Spijtig genoeg mag je binnen geen foto's nemen, maar de foto's van de tuinen van het landgoed maken veel goed!
Villa Vizcaye & Gardens foto 2 Villa Vizcaye & Gardens foto 3 Villa Vizcaye & Gardens foto 4
Het was inmiddels niet meer warm, maar heet. Met Faye & Yana zijn we weer van schaduw naar schaduw gelopen om het risico op verbranden te beperken. Rond 13u zijn we dan begonnen aan de doorsteek van Florida, we rijden nu vanaan de Atlantische Oceaan , richting Golf van Mexico, recht door de Everglades van oost naar west. Ongeveer in de helft van het traject hebben we nog even halt gehouden aan het Visitor Center Oasis.
Oasis Visitor Center foto 1Oasis Visitor Center foto 2Oasis Visitor Center foto 3
En ja hoor, ook nu lagen er weer enorm veel alligators in het water. Bryan heeft er zeker 16 geteld. Van klein naar groot, ze lagen er allemaal! Na deze korte plaspauze zijn we in een ruk doorgereden naar ons 2de hotel, Seaside Resort, dit is eigenlijk een appartement van particulieren die dit laten verhuren door een verhuurmaatschappij. We logeren in appartement 201 op het 2de verdiep. De mensen waar we de sleutels van kregen zegden al dat het een super mooi appartement is, en ze hebben zeker niet gelogen, superlocatie op de hoek van het gebouw, ramen die uitgeven op het zwembad, een terras met zicht op de Golf van Mexico, 2 slaapkamers, 2 badkamers, open luxe keuken, 3 tv's, super ingericht met leuke kleuren, dit is toch wel een beetje paradise hoor :-) Spijtig genoeg blijven we hier maar 3 nachten maar tja, je kan niet alles hebben he....
Appartement Fort Myers Beach foto 1 Appartement Fort Myers Beach foto 2 Appartement Fort Myers Beach foto 3 Appartement Fort Myers Beach foto 4 Appartement Fort Myers Beach foto 5
's Avonds zijn we nog even naar de Publix geweest, die ligt pal aan de overkant van het hotel, voor de broodnodige boodschappen en hebben we zelf gekookt zodat we nog eens gezond hebben gegeten ;-). Zonsondergang Fort Myers BeachNadien hebben we nog genoten op het strand van de prachtige zonsondergang. Een mooie afsluiter van wederom een geweldige vakantiedag...
Zonsondergang Fort Myers Beach , happy family :)