Florida 2011 banner!
Florida 2011 zondag 10 april.

Planning van dag 2:

07.00u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt in het hotel.

08.00u Beachwalk.

09.00u Vertrek naar Miami Metrozoo.

Link naar Miami Metrozoo.

16.00u Terug naar het hotel via South Beach.

17.00u Wandeling door het Art Deco District.Art Deco district Miami.

19.00u Faye & Yana klaarmaken voor een verdiende nachtrust :-).

Het verslag van dag 2: allemaal beestjes.
Vandaag de eerste volledige dag in Florida. Normaal gezien zou het alarm van de wekkerradio mij wakker maken om 7.00u, maar in de plaats daarvan heb ik de wekkerradio wakker gemaakt om 3.30u. Reuze jetlag dus! Strandkabine Miami BeachOmdat ook Faye & Yana al wakker werden ben ik dan maar opgestaan om hen wat bezig te houden en hen al een beetje eten te geven. Yana had zeer veel last van haar verkoudheid en had 39,3 graden koort :-( Na onderling overleg met de rest van de bende hebben we besloten om ze dan maar dezelfde medicatie te geven die Faye reeds nam. Rond 6.30u werden ook Karin en Bryan wakker. Wanneer we de deur van de kamer open deden om een strandwandeling te gaan maken, kwam de warmte ons al tegemoet, het ging duidelijk een warme dag worden! Art Deco hotelletjeToen we gisteren aankwamen in het hotel was het nog 27°C en vandaag zou de dagtemperatuur kunnen oplopen tot 32°C. En dat deed hij ook! Na de wandeling zijn we met zijn allen gaan ontbijten, geen super ontbijt, maar dat hoeft ook niet voor ons. Om 9u zijn we vertrokken naar de Miami Zoo. Onder een strakblauwe hemel kwamen we daar aan.Bryan  aan de flamingos Het was er niet erg druk, in tegendeel, het was er zeer rustig. Miami Zoo is een prachtige dierentuin, de dieren zitten er niet in kleine kooien maar krijgen de ruimte om, in de mate van het mogelijke natuurlijk, vrij rond te kunnen bewegen. Het was vandaag zo warm dat we met Faye & Yana van schaduw naar schaduw liepen omdat we bang waren dat ze anders zeker zouden verbranden, we hadden ze wel goed ingesmeerd 's morgens maar met deze hitte weet je maar nooit. Een zonnesteek of zonneslag kunnen we nu wel missen. Om 15.00u verlieten we het park om terug naar het hotel te gaan.
Witte tijger Olifantenverblijf Trein
GiraffenverblijfDe ladies Garden
Onderweg zijn we nog gestopt bij het shopping complex 'The Falls', ik had, voor we vertrokken naar de States, alle adressen van Apple stores in de buurt van Miami opgezocht en zo wist ik dat in The Falls er een Apple store gevestigd is. Apple store, The FallsIk had nooit gedacht dat er nog een Ipad 2 op voorraad zou zijn, het was tenslotte al na 15.30u, maar wonder boven wonder kon ik even later, met een big smile, de laatste voorradige Ipad2 mee naar het hotel nemen. Terug in het hotel aangekomen hebben we eerst Faye & Yana wat opgefrist en eten gegeven, Yana zag er al veel beter uit en de koorts was volledig verdwenen. Wat stond er vandaag nog op het programma? South Beach lighted buildingjuist, een bezoek aan het Art Deco district van Miami Beach, maar voor we hier naartoe reden gingen we nog eerst langs het favoriete (fastfood) restaurant van Bryan, en dat is... Mac Donalds. We reden naar een Walmart Super center in de buurt omdat deze meestal een Mac Donalds huisvesten :-). Art Deco DistrictNa het eten zijn we nog even gaan zoeken in de Walmart naar 2 kleine parasols die we zouden kunnen vastmaken aan de buggy's van Faye en Yana zodat ze wat meer uit de zon zouden zitten, maar blijkbaar verkochten ze deze niet, toch niet in deze Walmart, of we hebben niet goed rondgekeken! Ondertussen was het al bijna 19.00u en zijn we vertrokken naar Oceandrive om het Art Deco district onveilig te gaan maken :-). Het was al donker toen we eindelijk een parkeerplaatsje gevonden hadden, maar South Beach at night heeft ook wel wat. Het was er zeer druk. We hebben ongeveer een uurtje rondgelopen in Sobe, waarna we terug gekeerd zijn naar ons hotel. Nadat Faye & Yana nog wat gegeten hebben zijn we allemaal gaan slapen. De eerste volledige dag in Florida zat er dus al op. Time goes fast when you're having fun...