Florida 2011 banner!
Florida 2011 donderdag 21 april.

Planning van dag 13:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt ( in het hotel ).

08.00u Voor de laatste keer deze reis een wandeling langs het strand van de Atlantische Oceaan.

09.00u Koffers inladen en uitchecken hotel.

09.30u In de voormiddag bezoeken we nog de Dolphin Mall, deze mall is maar 10 minuutjes van het vliegveld gelegen.

Dolphin Mall Miami

14.00u We gaan richting Miami International Airport maar leveren eerst onze huurauto in bij Alamo.

15.00u Inchecken voor de vlucht naar Madrid (Barajas).

18.30u Vertrek vlucht naar Madrid. Vlucht Iberia IB7000 operated by American Airlines ( duur 8u 35min )

Het verslag van dag 13: de terugreis!
Faye met de koffersAan alles komt een einde, dus ook aan deze reis, spijtig genoeg! Inmiddels zijn we dus al aan dag 13 en moeten we vanavond het land van Uncle Sam verlaten. We zijn vandaag wat vroeger opgestaan omdat we de koffers nog moesten inpakken. We laten Faye & Yana nog wat verder slapen zodat Karin, ikzelf en Josee rustig alle nieuwe kleding, souveniers etc kunnen verdelen onder de 4 koffers. Laatste zicht op Atlantische Oceaan en Miami BeachElke koffer mag niet meer wegen dan 23kg, met behulp van onze vissersweegschaal weten we hoeveel elke koffer precies weegt en komen we dus niet voor verrassingen te staan aan de check-in balie in de luchthaven. Om 8.15u maken we ook Faye & Yana wakker, zij hebben wederom heel goed geslapen vannacht. Na het ontbijt nemen we afscheid van het strand en de Atlantische Oceaan en laden we alle koffers in onze Van, deze zullen we thuis ook missen, enkel het verbruik niet, met zo'n slordige 12liter / 100km is onze Toyota Sienna een echte slokop! Wal Mart Super CenterNa het uitchecken rijden we richting luchthaven, onze eerste stop voor vandaag is echter de Walmart, hier kuieren we nog wat rond alvorens onze weg te hervatten richting de Dolphin Mall. De Dolphin Mall ligt op amper 10min rijden van de luchthaven zodat we nog genoeg tijd overhebben om nog wat winkels te bezoeken. We kopen nog enkele t-shirts voor Faye & Yana maar daar blijft het bij. Dolphin Mall MiamiOmstreeks 12.30u verlaten we de Mall omdat we honger hebben gekregen, waar zullen we voor de laatste keer gaan eten? Bryan mag nog eens kiezen en, wat een verrassing, hij kiest voor de good old Mac natuurlijk ;-) De dichtsbijzijnde Mac is op nog geen 5min rijden en binnen de kortste keren rijden we dan ook de parking op van onze laatste stopplaats ( buiten de luchthaven dan ) hier in de USA. Na het eten stellen we het adres van het RCC ( Rental Car Center ) in op onze GPS. Bus ah RCCHoe dichter we bij het RCC komen hoe drukker het wordt. Typisch. Het inleveren van de huurwagen is ook zo gebeurd. We laten de kinderstoelen in de auto achter zodat we hier niet meer mee hoeven te sleuren. De man van Alamo loopt nog even rond de wagen en vraagt of er eventuele problemen waren met de auto, nee dus, en hierna krijgen we ons betalingsbewijs terug. We keren met een van de bussen van het RCC terug naar de luchthaven van Miami International. Het inchecken verloopt soepel, onze bagage weegt niet meer dan toegelaten en we kunnen bijna onmiddellijk door naar de veiligheidscheck. Schoenen uit, riemen uit, baby's uit de buggy's , etc... Starbucksop de lange duur wordt dit allemaal routine, wat geen routine was, was de bodyscan. Voor de allereerste keer mocht ik hierin plaatsnemen, armpjes in de lucht, even wachten en dat zat er ook al weer op. We stapten vervolgens verder naar onze gate, bij het passeren van een Starbucks hebben we nog even onze laatste Caffe Latte en een Chocolate Chip Cookie gekocht. vliegtuig American AirlinesNa ongeveer 10 a 15min stappen kwamen we dan uiteindelijk aan bij de gate. Er zat al aardig wat volk op de vlucht te wachten. De vlucht zou op tijd vertrekken en al snel kunnen we boarden. Wanneer het vliegtuig richting Madrid opstijgt nemen we nog een laatste blik op Florida... wat zullen we het hier missen... Bryan @ Miami International Airport