Florida 2011 banner!
Florida 2011 zaterdag 9 april.

Planning van dag 1:

05.00u Opstaan en klaarmaken voor vertrek naar Zaventem.

06.00u Vertrek naar luchthaven.

10.55u Vlucht naar Chicago , vanaf terminal M. Vluchtnummer: American Airlines AA089 ( duur 9u 10min ).
Aankomst 12.45 plaatselijke tijd ( terminal 5 ).

13.00u Immigratie+douane doorlopen.

15.20u Vlucht naar Miami, vanaf terminal 3. Vluchtnummer: American Airlines AA2004 ( duur 3u 5min ).
Aankomst 19.20h plaatselijke tijd.

19.45u Koffers halen, met de airportshuttle naar Alamo voor ophalen van de huurauto.

21.00u Vertrek naar 1ste Hotel in Miami Beach.

21.45u Aankomst hotel 1: BEST WESTERN Oceanfront Resort,9365 Collins Avenue, Bal Harbour, Florida, 33154-2608, US

Het verslag van dag 1: De heenreis.
Groepsfoto in ZaventemVandaag begint de dag zeer vroeg, om 4.40u gaat de wekker en is het tijd om op te staan. Wassen, koffie zetten, ontbijten, en dan de rest van de kroost wakker maken. Alles nog eens overlopen, hebben we alles wel ingepakt, zijn alle papieren mee , etc... Iets voor zessen is onze chauffeur er al, een collega van het werk zet ons netjes iets voor 7 uur af aan de vertrekhal op Brussels Airport. Omdat we deze keer met 6 reizigers zijn hebben we wel heel wat mee te nemen, 3 grote koffers, 2 trolleys, 2 buggy's, 2 autostoelen ( die we nadien achterlaten in States ) en dan nog een reisbedje voor Faye en Yana. Dit bedje heeft tevens een enkel ticketje naar Florida. De autostoelen en het bedje hebben dus eigenlijk wel een leuk vooruitzicht :-). Het vliegtuig naar Chicago vertrok iets later dan gepland maar de reistijd was wel iets korter, in plaats van 9u en 4min zouden we er nu 8u en 34min over doen. Onderweg naar Chicago De vlucht is zeer goed verlopen, Faye en Yana hebben redelijk wat geslapen en Bryan heeft er weer een nieuwe vriend bij. Dankzij Mart is de vlucht van Bryan voorbij gevlogen ;-). Aangekomen in Chicago kwamen we als allerlaatsten uit het vliegtuig.DJ FayeMaar omdat we met kleine kinderen reizen pikten ze ons bij de immigratiedienst er uit en mochten we ipv achteraan aan te sluiten, in een keer aanschuiven bij een van de loketten. Na de vingerscans en de fotos mocht iedereen beschikken en zijn we de koffers en de rest van de bagage gaan afhalen, die we, na de passage door de douane, dan weer op een nieuwe band mochten droppen. Het vliegtuig naar Miami stond reeds klaar toen we aankwamen aan gate K18, nog snel Faye en Yana eten gegeven en dan was het al tijd om opnieuw te boarden. Weeral kregen we het goede nieuws dat de vlucht korter zou duren dan eerst gepland, namelijk 2u 14min ipv 3 uur. Omdat we echter, bijna 30' langer aan de gate zijn blijven staan, reden onbekend, was het voordeel van die 3 kwartier al bijna teniet gedaan! Rond 19.15u plaatselijke tijd kwamen we aan in Miami. Het was even wachten op de bagage, maar uiteindelijk stonden we na 30' toch met alle bagage klaar voor het vertrek naar het RCC ( Rental Car Center ). Omdat het RCC een eindje van de luchthaven gelegen is, rijden er continu bussen af en aan naar het RCC. De bagage en iedereen op een van de busjes krijgen was een ander paar mouwen. RCC MiamiAangekomen in het RCC bleek de wachtrij bij Alamo nog mee te vallen. We kregen een aanbieding van Alamo om onze minivan te upgraden naar een van voor 8 personen. Meerprijs was iets van een 500 dollar. Neen toch maar niet dan. Maar, omdat we vaste klanten zijn bij Alamo zouden we in een keer een korting krijgen, meerprijs was al gezakt naar 330 dollar. Even getwijfeld, maar neen, we waren toch niet overtuigd. Toen de Alamo medewerker vroeg met welke vliegtuigmaatschappij we gekomen zijn en we antwoordden American Airlines ging er nog maar eens een korting af van 100 dollar, meerprijs bedroeg nu nog maar 228 dollar! Met de goedkope dollar en het feit dat we in Florida nog een koffer gaan bijkopen gingen we hier uiteindelijk mee akkoord en zijn we bij het RCC weggereden met een 8 persoonsvan. Een Sienna. Toyota SiennaNa ongeveer 30 min rijden, met een tussenstop bij de Publix ( om alvast de eerste boodschappen te doen ) zijn we aangekomen in ons eerste hotel, het Best Western Oceanfront resort. Ondertussen was het al wel bijna 23u plaatselijke tijd, dus 5 uur in de ochtend in Belgie! Na een korte verkenning van de kamer, en het opstellen van het reisbedje van Faye & Yana zocht iedereen zijn bed op. Nu is het wachten op de fameuze jetlag... of niet... ;-)